Een dagje Canada - Reisverslag uit Kirkland, Verenigde Staten van Jannie Kleingeld - WaarBenJij.nu Een dagje Canada - Reisverslag uit Kirkland, Verenigde Staten van Jannie Kleingeld - WaarBenJij.nu

Een dagje Canada

Door: Jannie en de rest!!

Blijf op de hoogte en volg Jannie

01 Juli 2014 | Verenigde Staten, Kirkland

Hallo allemaal

Smorgens zouden we om half 9 vertrekken met Jakob en Gaby
Maar hij belde dat we even moesten wachten want hij moest nog even naar de tandarts maar ze kwamen een half uurtje later dus het wachten viel wel mee.
Met zijn zessen in een auto was wel gezellig en Jakob reed die wist de weg heel goed die gingen een paar keer per jaar naar Vancouver dus geen probleem karren maar.....
Na 2uurtjes rijden kwamen we bij de grens van Canada aan wij onze paspoorten aan Jakob gegeven en een stempel gevraagd en ja hoor die man was zo aardig en deed dat gaaf he.
Daarna stapten we uit om wat foto,s te maken en te kijken wat je kon kopen daar en zag een mooi spel kaarten die we met de meisjes op maandagavond wel kunnen gebruiken voor een potje klaverjassen dus leuk toch haha.
Na nog een aantal foto,s te hebben gemaakt gingen we verder met de auto richting Vancouver daar aangekomen merkten dat het een drukke stad was hele hoge gebouwen (zie foto,s)
Na een poosje zoeken hebben Jakob en Gaby ons naar een restaurant geleid en wat denk je ,,,,,een Nederlands restaurant en dat in Canada en wat denk je dat er gegeten werd patat met kroket en Jakob pannenkoek met echte Nederlandse stroop ze spraken nog net geen Nederlands maar verder alles oranje wit haha komt van pas met dat voetbal nu he..
We hebben een fles stroop gevraagd en die kregen we kado dus kunnen we zelf nog een keer pannenkoeken bakken als Jakob en Gaby bij ons komen eten vinden we leuk lekker hmmmm.
Toen we uitgegeten waren en nog wat kiekjes hebben gemaakt
Zijn we in de omgeving wezen kijken ennn was er een bruidje te zien met aanhang en heb ik gevraagd of ik een foto van hun mocht maken en t mocht ze hadden ook van die uitgerekte auto's
Ook dat op de camera gezet en wel in zwart en wit leuk hoor.
Toen vroeg Jakob of wij naar een mooi park wilden, ja natuurlijk wilden we dat wel we zijn overal voor in en we houden van de natuur zeker weten Stanley park hete het ....nou ik kan je zeggen in een woord Prachtig........
Wat een zee van bloemen en een prachtige bomen het park was groot en waar je ook heen liep was weer een bloemenpracht je raakte niet uitgekeken een puntje was jammer dat het juist die dag regende dus pluutje op en die had Jakob bij zich goed he en Ria kreeg een plu waar (Gods word is the truth) die had Jakob gekregen op het Filipijnse congres een half jaar eerder zij zijn pioniers en zij ook bezig met Chinese taal te leren want zij gaan het Chinese veld in wat geweldig he lijkt me heel moeilijk met al die tekentje,s knap hoor.
Na het ene park te hebben gezien zijn we nog naar mooie gebieden gereden en kwamen in een parkje daar zaten een man en vrouw te eten ik vond een beetje armoedig typje maar wat blijkt die vrouw een beroemde schrijfster te zijn ze hield ook haar arm omhoog dat we haar niet konden fotograferen maar stond aan de zijkant dus toch een fotootje van haar ::zij is de schrijfster van verschillende films oa pay it forward. En ze heet Catherine Ryan hyde zij is de schrijfster van t boek wat verfilmd is .en die
Zie je zomaar in een park daar leuk he.
Daarna zijn we nog naar een gedeelte gegaan waar een brug overheen liep was net uit t jaar 1800 zo byzonder om te zien en daarbij ook een prachtig gebied we hebben er allemaal van genoten.
Toen richting Seattle gereden ook daar even in ons hotel wezen kijken waar we de congresdagen doorbrengen nou zag er allemaal geweldig uit alleen wel stukje drukker als in kirkland maar wel een heel imponerende stad met al die verlichting en hoge gebouwen maar daar horen jullie later meer van .......
We gingen ook nog bij Jakob zijn bedrijf kijken en daar ook een kop koffie gedronken hij werkte er 4maanden en hij zomaar kantoor zo.n vertrouwen had zijn werkgever in hem byzonder he hij werkt 4dagen en vrijdag is voor fieldservice en dat weet zijn werkgever is hij mee akkoord gegaan byzonder he.
Nog even Seattle in en toen hadden we het wel gehad nu nog maar een ding slaaaaaapen
Maar onvergetelijke dag
Tot later groetjes van ons allen,,,,

• 01 Juli 2014 - 16:09

Leon:

Ik mis foto's...we gaan toch niet al gebroken nedelands/ Engels praten toch?